המדריך השלם לבחירת ספות אירוח

בישראל אנחנו מאוד אוהבים לארח ובפועל, כמעט בכל בית יש מעת לעת סיטואציה בה אנו זקוקים לעוד מיטה כדי לארח אנשים. בין אם זה עבור הילדים, בני משפחה או דווקא ההורים, עבור חברים שבאים להתארח או חברים של הילדים, ספת אירוח נפתחת למיטה היא פתרון מעולה המציע פונקציונאליות מושלמת גם לשימוש יומיומי וגם כמיטה נוחה לאירוח.

 

ספת אירוח נפתחת – פתרון אירוח מושלם

ספות אירוח נפתחות למיטה הן הרהיטים הדו-שימושיים האופטימאליים, משמשות כספות מעוצבות ונוחות בזמן שגרה ולא תופסות מלא מקום כמו מיטה אך גם בקלות ובמהירות הופכות למיטה נוחה ומזמינה עבור אורחים. באמצעות בחירה בספת אירוח, אתם לא צריכים להחזיק חדר אירוח ייעודי בבית עם מיטה רגילה שלמעשה תופסת את רוב החדר ומונעת כמעט כל שימוש אחר בו כשאתם לא מארחים – וזה רוב הזמן. הספה הנפתחת מאפשרת לשים אותה ולארח אורחים גם במשרד ביתי, כמיטה נוספת בחדרי הילדים, בסלון וכיוצא באלו. בשגרה היא מתפקדת כספה רגילה, מעוצבת ונוחה לישיבה, רביצה והנאה וכשרוצים לארח, אין מה להתלבט או להסתבך, פשוט פותחים את הספה, שמים מצעים ויש לכם מיטת אירוח מוכנה.

אמנם ספת אירוח נפתחת למיטה לרוב תעלה יותר מספה רגילה שאינה יכולה להפוך למיטה של ממש, אבל אתם למעשה מקבלים שני רהיטי איכות שימושיים ומעוצבים במחיר של ספת איכות מעוצבת, חוסכים מקום בבית ומרוויחים פונקציונאליות, עיצוב ואת היכולת לארח בקלות ובנוחות.

בין אם זה בחדר אירוח נפרד או חדר נוסף בבית ובין אם זה כחלק ממערכת הישיבה הראשית בסלון שלכם, ספת אירוח נפתחת היא פשוט רהיט חובה בכל כך הרבה בתים. לכן, הכנו לכם את המדריך השלם לבחירת ספות אירוח.

שני הטיפים המנצחים בבחירת ספות אירוח

גודל וצורת ספת האירוח

קודם כל ועוד לפני בחירת סגנון הספה הנפתחת, סוג מנגנון הפתיחה ושאר הפרמטרים החשובים, אתם חייבים לדעת מה גודל וצורת הספה והמיטה בהתאם למיקום ולחלל שאליהם היא מיועדת. כמובן שעל הספה להתאים במידות ובצורה גם למיקומה ולשימוש השגרתי שלה כספה רגילה אך קריטי לקחת בחשבון את המידות והמיקום במרחב גם במצב פתוח של מיטה.

פתיחת הספה למיטה צריכה להשאיר מספיק מרחב מחייה מסביב כדי שלאורחים יהיה נוח ונעים וגם כדי לאפשר תפעול אפקטיבי של פתיחת וסגירת המיטה, הרכבת מצעים, מקום אחסון פריטים אישים וכדומה. יש היום ספות אירוח גדולות וגם דגמים בינוניים וקטנים, כך שאתם לגמרי יכולים וצריכים להתאים את הדגם שתבחרו לגודל הדירה והחדר, במצב סגור ופתוח כאחד.

יש היום ספות נפתחות למיטה בשלל גדלים, ממיטות יחיד ועד ספות הנפתחות למיטת "קינג סייז", כך שיש לכם מבחר עשיר וגדול לבחור מתוכו.

תמדדו את החדר היטב לפני הרכישה וגם את מידות הספה/מיטה במצב פתוח.

גובה מספיק לשואב אבק רובוטי

פרמטר עדכני חשוב בבחירת רהיטים בכלל וספות ומערכות ישיבה בפרט הוא האם הרהיטים גבוהים מספיק כדי ששואב אבק רובוטי יכול להיכנס מתחת כדי לנקות. כאשר הפופולאריות של שואבי אבק רובוטיים נמצאת בשיאה, זהו משהו חשוב ומהותי שיש לקחת בחשבון גם לגבי ספה נפתחת למיטה.

כמה עצות נוספות שיעזרו לכם לדייק את הבחירה

התאימו את הספה לשימושים שלכם ולאורחים העיקריים

בבחירת ספת אירוח יש לקחת בחשבון את השימושים המרכזיים שעבורם אתם צריכים אותה, מה שאומר להתחשב בבחירת הספה באורחים העיקריים המיועדים לישון על המיטה הנפתחת. למשל, האם הספה הנפתחת מיועדת להורים המבוגרים שלכם או דווקא לחברים של הילדים שבאים מדי פעם לישון אצלכם? אם אתם מארחים פעמים בודדות בשנה בלבד או שאתם מארחים אנשים שונים בתדירות גבוהה מאוד, תצטרכו אולי לבחור ספה מסוימת על פני דגם אחר.

עיצוב אסתטי שמתאים לסטייל שלכם ושל ביתכם

ספת אירוח היא קודם כל ספה שצריכה להיות נוחה ומעוצבת בטוב טעם, כך שחשוב גם לשים דגש על הנושא האסתטי בבחירת הדגם המושלם עבורכם. הספה הנפתחת צריכה לתרום למראה האסתטי הכולל של הבית ובעיקר של החלל בו היא ממוקמת, להתאים לסטייל שלכם ולעיצוב הפנים בבית או בדירה שלכם. לכן המבחר כיום רחב כל כך מבחינת סוגי ריפוד, צבעים, צורות וסגנונות עיצוב רהיטים

ספת לאירוח
ספה לאירוח בסטייל איטלקי

נוחות ישיבה כספה ונוחות שכיבה כמיטה

בגלל שמדובר על פריט ריהוט דו שימושי, גם כספה וגם כמיטה, נושא הנוחות הוא קריטי ביותר. בידקו לעומק ובצורה מדוקדקת את נוחות הישיבה על הספה במצב סגור אך הקפידו לבדוק היטב גם את הנוחות במצב פתוח כמיטה – מבחינת מידת הקושי של המזרן, אורך המיטה, נוחות כללית, האם יש רווח מפריע בין חלקי המזרן וכן הלאה.

 

נוחות, יעילות ואיכות מנגנון פתיחת וסגירת הספה

הפרמטר האחרון והחשוב שיש להתחשב בו מבחינת טיפים לבחירת ספת אירוח הוא כמובן מנגנון הפתיחה והסגירה של הספה. יש סוגים שונים של מנגנוני פתיחה של ספות אירוח, כאשר חשוב שתוודאו שבספה שאתם בוחרים יש מנגנון שנוח וקל לכם לתפעל, שנראה חזק ואמין לאורך זמן ואשר מתאים למיקום הספה/מיטה ולמרחב הפיזי בו הרהיט ממוקם. כמו כן, אם זה הכרחי לכם מבחינת אחסון, יתכן ותעדיפו דגם עם ארגז מצעים מובנה או פתרון אחר לאחסון מצעים וכריות.

 

בואו נדבר על תקציב לספת אירוח

מן הסתם, לצד שלל השיקולים והפרמטרים הטכניים, התפעוליים והאסתטיים שיש לקחת בחשבון בבחירת ספות אירוח, נושא התקציב הוא גם מהותי וחשוב. מדובר כאמור, לרוב, על ספות מעט יקרות יותר מספות רגילות ללא מנגנון פתיחה למיטה, אך הפערים אינם כה גדולים. בואו מוכנים מבחינת התקציב שאתם יכולים ורוצים להשקיע בספת האירוח שלכם וגם עם ההבנה שיש הבדל בין ספות שונות לאירוח מבחינת רמות המחיר ושלא אחת יש למחיר גם קשר ישיר לאיכות ולעמידות.

מוזמנים לאחד מסניפי דוצ'ה דיבאני  בפריסה ארצית רחבה, להתרשם מקטלוג ספות האירוח שלנו ולבחור לעצמכם אחת או יותר מעוצבות, איכותיות, ומהממות!

לתיאום פגישה