מזנון ארוך – איך לשלב אותו בצורה אידיאלית?

בשנים האחרונות וכחלק ממגמות מתפתחות בעיצוב פנים, מזנונים ארוכים הפכו ליותר פופולאריים עבור בעלי בתים ודירות המחפשים פתרון ריהוט המשלב בצורה גדולה וטובה פונקציונאליות וסטייל עיצובי. פריטי ריהוט אלו לא רק מספקים שפע של מקום אחסון ואפשרויות להצגת פריטי נוי וקישוט, אלא הם גם מוסיפים אלמנט של תחכום ואסתטיות בכל חדר וחלל בו הם מוצבים.

היום, מומחי העיצוב והריהוט של דולצ'ה דיבאני יסבירו לגבי מזנון ארוך והאופן האידיאלי לשלב פריטים מהותיים ומרשימים אלו בחדרי הבית שלכם. בסניפים שלנו תוכלו כמובן לבוא להתרשם מהמבחר המעוצב והמשובח של מזנונים ארוכים ועוד המון רהיטי יוקרה מעוצבים ובמחירים מנצחים.

כמה ארוך זה ארוך?

לפני שניכנס לשאלות העיצוב והאסתטיקה לגבי הצבת מזנון ארוך בסלון או באחד מחללי הבית שלכם, צריך כמובן להבהיר מה בכלל הכוונה כאשר אומרים "ארוך". ובכן, אין לכך תשובה ברורה כי כל חדר הוא שונה וגם אצלנו בדולצ'ה  דיבאני ניתן ברוב הדגמים להזמין מידות בהתאמה אישית, כולל לבחור מהקטלוג במידה יותר ארוכה מהסטנדרט.

אך באופן כללי, מזנון נחשב לארוך כאשר הוא מעל 220 ס"מ מקצה לקצה – לרוחב כמובן. אלו כבר מידות גדולות המצריכות קיר פנוי יחסית גדול ולרוב גם סלון או חדר רחב ידיים מספיק להכיל את המזנון הגדול יותר.

אך כמובן שמידת האורך שלו יכולה גם להיות עניין סובייקטיבי ותלוי בתנאי השטח. כך למשל, בדירה קטנה יחסית, גם מזנון ברוחב של 180 ס"מ יכול להיות ארוך וגדול ואילו בסלון גדול במיוחד, אורך 220 ס"מ יכול להיחשב יחסית קטן. 

באופן כללי, תפיסת העיצוב שלנו גורסת כי מזנון ארוך ורחב יתאים יותר בדירות ובתים גדולים יחסית, בחללים מספיק רחבי ידיים להכיל זאת. בעוד שדירה קטנה תקבל מראה מותאם יותר וסטייל אסתטי נעים ומזמין יותר עם מזנון במידות יותר קטנות

דגשי עיצוב ומיקום למזנון ארוך

כפי שתוכלו לראות משיטוט בקטלוג הרהיטים של דולצ'ה דיבאני או מביקור באחד הסניפים שלנו, יש לכם הומן אפשרויות בחירה לגבי ריהוט חדש לבית. כך תוכלו למצוא מזנונים ארוכים בעיצוב כפרי, בסגנון מודרני-מינימליסטי וגם כאלו עם קוו עיצובי יוקרתי וחדשני ועם שימוש בחומרים וצבעים מקוריים ומודרניים מאוד.

מן הסתם עיצוב והמראה צרכים להתאים להעדפות האסתטיות שלכם ובעיקר לסגנון העיצובי והוויזואלי של החדר הספציפי והבית כולו – אך זה נכון לגבי כל רהיט ובכל מידה. אך ישנם דגשים פרטניים ומיוחדים הנוגעים לשילוב מזנון ארוך בחלל הבית שלכם, אלו העיקריים שבהם:

מיקום נכון בחלל

במיוחד מכיוון שמדובר על רהיט גדול ורחב, חשוב למקם את המזנון נכון בחלל החדר. אידיאלית הוא ימוקם צמוד לקיר ובחדר עם המון מקום לזוז ולחיות מסביבו, ללא הפרעות לתנועה או למרחב הוויזואלי. מומלץ מאוד להימנע מהצבתו בחללים צפופים ודחוקים או במרכז החדר, כי זה בוודאות ייצור מראה מוזר ויפריע לתנועה בחדר.

עיצוב מותאם לחדר, מרשים ועם נוכחות אך לא יותר מדי

כאמור, העיצוב והסטייל של גם הוא חשוב מאוד, בייחוד כאשר מדובר על פריט ארוך ומסיבי מעבר לרגיל. אתם רוצים דגם המתאים לעיצוב הפנים הקיים והכולל בחדר, כך אם יש לכם חדר בעיצוב מודרני ועם קווים נקיים וסגנון מינימליסטי, עליכם לבחור מזנון בסגנון דומה ומותאם. אות והדבר אם החדר שלכם נוטה יותר לכיוון העיצוב הכפרי והחם.

בהמשך ישיר לכך, על המזנון הארוך שלכם לשדר נוכחות, אך הוא לא צריך לרוב להיות מוקד העניין הוויזואלי המרכזי בחדר, כי בכל זאת זהו רהיט המוצב לרוב בצד וכתוספת שימושית ועיצובית לחלל.

לצד האסתטיות – תכנון שימושי ומותאם אישית

יחד עם השיקולים האסתטיים והעיצוביים אתם מקבלים גם פתרון אחסון גדול ומשמעותי. לכן מומלץ לבחור בדגם עם תכנון חכם ואשר עונה לדרישות שלכם מבחינת אחסון, מדפים, מגירות, דלתות ומבנה פנימי.

לתיאום פגישה