מידות פינת אוכל – איך עושים תכנון נכון?

פינת האוכל היא ללא ספק אחד הפריטים שנמצאים הכי הרבה בשימוש בבית הישראלי, לכן זה אך טבעי שרוב המשפחות והאנשים משקיעים כל כך הרבה מחשבה, בדיקות והתלבטויות באיזו פינת אוכל לבחור. היום נתייחס להיבט טכני חשוב מאוד בבחירת פינת האוכל המתאימה ביותר לבית שלכם: כיצד תדעו אילו מידות לתכנון פינת אוכל מתאימות עבורכם?

כדי שתוכלו לקיים ארוחות משפחתיות בנוחות ובאופן יומיומי וגם כמובן לארח עוד אורחים לארוחות חג ושאר אירועים חגיגיים סביב שולחן האוכל, חשוב שתבחרו את שולחן האוכל והכיסאות המתאימים ביותר, גם מבחינת עיצוב, צורה ואפשרויות הושבה אך כמובן שגם מבחינת הגודל.

מידות שולחן אוכל חשובות מאד. מה הסיבה?

ובכן, כי הן קובעות כיצד השולחן ימוקם במרחב שעבורו הוא מיועד, כמה נוח יהיה להתנהל עם השולחן באותו חדר או חלל בבית וכמובן כמה אנשים יוכלו לשבת בנוחות לשולחן, במצב סגור וגם במצב פתוח אם מדובר על שולחן אוכל נפתח.

כך, כמובן ששולחן אוכל ל-12 סועדים מצריך מידות גדולות יותר משולחן פשוט ואינטימי המיועד רק לזוג או לארבעה סועדים, כאשר ברוב המקרים והבתים ברגע שמדובר על שולחן אוכל ל-8 סועדים ומעלה אז כבר חובה לבחור פינת אוכל נפתחת.

השפעת מידות שולחן פינת אוכל על נוחות הישיבה בה

  • עד כמה צפוף יהיה החלל בו תמוקם פינת האוכל, בזמן ארוחה אך גם בזמן שהשולחן אינו בשימוש.
  • מידת השולחן תשפיע ישירות על כמה מקום יהיה לסועדים והאם יהיה לכם מספיק מקום להאכיל וארח את כל האנשים שאתם מתכננים לארח בשגרה ובאירועים מיוחדים.
  • לאפשר מצב בו הכיסאות אינם מתנגשים בקלות ברהיטים אחרים או מונעים גישה נוחה לשולחן האוכל.
  • בחירה חכמה ונכונה של מידות שולחן אוכל תשפיע על ההתאמה הסימטרית של השולחן והכיסאות לגודל של החלל ולעיצוב הכולל. לא נרצה למקם שולחן גדול, מסיבי וארוך מאוד בחלל קטן, צפוף ועומס אלא נשאף לאיזון פונקציונאלי ואסתטי.

כיצד קובעים את מידת פינת האוכל שלכם?

בגדול, לפי גודל החלל או החדר בו אמורה להיות ממוקמת פינת האוכל, לפי מספר האנשים שאוכלים בשולחן בימי שגרה וגם מספר האורחים הממוצע וגם תוך התחשבות בצורה המועדפת עליכם כפי שנסביר בהמשך כיצד ולמה זה משפיע על הבחירה שלכם.

מהן מידות שולחן אוכל סטנדרטי?

כיום, בשוק הריהוט ניתן למצוא פינות אוכל מעוצבות במגוון עצום של סגנונות וגם בגדלים שונים. יש שולחנות אוכל קטנים למעט אנשים ולדירות קטנות ומנגד שולחנות אוכל ממש ענקיים למי שיש לו חדר אוכל גדול ורחב ומרבה לארח. אך בכל זאת, יש מינימום שהוא מעין ברירת מחדל לפינות אוכל בישראל:

  • רוחב סטנדרטי של שולחן אוכל מלבני הוא 100 ס"מ. יש כמובן שולחנות מרובעים או עגולים, נפתחים או לא נפתחים, עם רוחב מרכזי גדול יותר, למשל 140 ס"מ הוא עומק/רוחב נפוץ לשולחנות מרובעים או עגולים נפתחים.
  • גובה שולחן אוכל צריך להיות 75 ס"מ, כאשר מדגם לדגם יש לעיתים סטיות קטנות, של 2-3 ס"מ נמוך יותר. קריטי לבחור כסאות בגובה התואם בדיוק לישיבה נוחה לאותו שולחן ספציפי. שולחן גבוה או נמוך מדי גם יקשה על בחירת כיסאות תואמים וגם יפגע כמובן בנוחות ואיכות השימוש בפינת האוכל כולה.
  • מידת ברירת המחדל לכל אדם היושב לשולחן האוכל היא 60 ס"מ בין כסא לכסא, רצוי גם עם מרווח מספק על השולחן עצמו, מה שאומר רוחב/עומק מספיקים. שימו לב שבכיסאות פינת אוכל בסגנון כורסאות, יש לאפשר יותר מרחק בין כל כסא, מה שאומר פינת אוכל גדולה יותר.
  • גובה סטנדרטי של מושב כיסא פינת אוכל הוא 45 ס"מ וגם רוחב ועומק הכסא הם באופן טיפוסי 45 ס"מ. שימו לב שכיסא שאינו תואם לגובה השולחן יגרום לישיבה מאוד לא נוחה, לא טבעית ולא פרקטית לשולחן האוכל שלכם.

מה גורם לאנשים להעדיף פינת אוכל קטנה או גדולה?

לצד העדפות אישיות של גודל שולחן האוכל והסגנון מבחינת צורה ועיצוב (מלבני, מרובע או עגול, נפתח או לא נפתח, מודרני, כפרי, עכשווי וכו') מה שגורם לאנשים להעדיף פינת אוכל קטנה או פינת אוכל גדולה הוא לרוב כמה מקום יש בחלל שבו תוצב פינת האוכל וגם כמה אנשים אוכלים בשולחן בימי שגרה.

האם יש קשר לצורת שולחן האוכל לבין מידותיו?

בהחלט. מידות שולחן אוכל מלבני יהיה לרוב ארוכות יותר אך גם פחות עמוקות / רחבות, שולחן אוכל מרובע יהיה קצר אך עמוק / רחב יותר מידות שולחן עגול מחייבות מחשבה על המצב הפתוח שלו והתחשבות באופן הארוחות המשפחתיות שלכם בשגרה אך ברוב המקרים הוא יראה מעולה בחללים רבים . מידות פינת אוכל מושפעות מהצורה הן במצב סגור והן במצב פתוח.

בואו לסניפי דולצ'ה דיבאני ברחבי הארץ והתרשמו ממגוון עצום ומנצח של פינות אוכל מלאות ומעוצבות, ישירות מאיטליה ובהתאמה אישית מלאה להעדפות שלכם.

לתיאום פגישה