מה ההבדל בין עור אמיתי לדמוי עור?

מחפשים סלון חדש, מעוצב ואיכותי אבל מתבלבלים בין האפשרויות של סלון דמוי עור לאפשרויות של סלון מעור אמיתי? זוהי בעיה שרבים נתקלים בה כיום, בין אם בבואם לבחור סלון חדש ומעוצב לביתכם ובין אם בהחלטות צרכניות אחרות. ההחלטה על סלון או רהיט לבית אינה החלטה קלה, לאור שפע המבחר וכמו כן לאור שיקולי תקציב, אך ההחלטה הזו הופכת לקלה וברורה יותר אחרי שמבינים מה ההבדל בין עור אמיתי לדמוי עור. 

מערכת ישיבה דגם 7095

עור אמיתי

מוצרי עור אמיתי, כפי שניתן להבין מהשם, מעובדים מפיסות עור אמיתי וטבעי של חיות, לכן פני השטח של העור יהיו בדוגמאות ייחודיות ולא לחלוטין אחידות – כאשר דוגמאות אלו הן מנקודות המשיכה האסתטיות המרכזיות במוצרי עור אמיתי. לכן עור אמיתי גם לא יחוש חלק לחלוטין כאשר תעבירו עליו אצבע או יד. ישנן רמות גימור שונות של עור לרהיטים ומוצרים אחרים, למשל עור מלא הכולל את השכבה העליונה של העור, זו שיש בה הכי הרבה "פגמים" ודוגמאות ויזואליות ייחודיות או לחלופין עור Top Grain שבו שכבה זו הוסרה ומתקבל מוצר מעודן יותר אך עם אותם מאפייני איכות, עמידות ואסתטיקה של עור אמיתי. 

פיסות העור מעובדות עיבוד ראשוני ואז עוברות שיוף והחלקה מסוימת, מוסיפים צבעים בהתאם לצורך ולסיום מיישמים שכבת הגנה המגבירה את העמידות ואת ההגנה מפני כתמים. עור אמיתי מציע את העמידות הטובה ביותר, יחד עם המראה המלא והמרשים ביותר, התחושה הנעימה ביותר ועומק הצבעים האיכותי ביותר לעומת מוצרי דמוי עור. כמו כן, לעור אמיתי יש ריח ייחודי ובולט, אשר חובבי העור מאוד אוהבים ואשר מאפיין מאוד את מוצרי הפרימיום האלו. 

דמוי עור / עור מלאכותי

מוצרי דמויי עור עשויים מחומר סינטטי, לרוב פוליאוריתן או PVC/ויניל, לכן פני השטח של הרהיט יהיו אחידים וללא הדוגמאות המיוחדות והאהובות של עור אמיתי והגימור יהיה חלק יותר לעומת עור אמיתי. כדי לייצר טקסטילים דמוי עור משתמשים במגוון חומרים כימיים ומיישמים כמה שכבות של חומר זו לזו כדי ליצור מוצר שאמור לתת תחושה הקרובה במידה מסוימת לעור אמיתי מבחינת מראה, תחושה ועובי. לעיתים, כדי להשיג את האפקט הוויזואלי של עור (אותן דוגמאות עור ייחודיות), לוחצים תבנית בולטת של מרקם על גבי השכבה העליונה של החומר דמוי העור, אך התוצאה תהיה אחידה מדי ולא ייחודית ומשתנה כמו בעור טבעי ואמיתי. 

לדמוי עור יהיה לרוב ריח חזק של כימיקלים וממש לא את אותו ריח מבוקש של עור אמיתי – אין כיום דרך לחקות באופן מלא ומושלם את הריח הייחודי והאטרקטיבי של עור אמיתי, לכן אם אתם מריחים ריח של "פלסטיק", תהיו בטוחים שמדובר על דמוי עור/עור מזויף ולא על הדבר האמיתי. 

יתרונות של עור אמיתי על פני דמוי עור

  • עמידות: עור אמיתי הוא מהחומרים העמידים ביותר בתעשיית הריהוט ובאופן כללי. מוצר אשר ישרוד הרבה יותר זמן ובצורה הרבה יותר איכותית לעומת חלופות מלאכותיות כמו חומר דמוי עור. עור אמיתי עמיד במיוחד בפני כתמים, קרעים, שחיקה, שינויי צורה ומרקם, בעוד שדמוי עור מספק ביצועים משמעותית פחות טובים ובזמן יחסית קצר ככל הנראה ייפגע בנראות ובאיכות. 
  • אסתטיות לאורך זמן: חומרים דמויי עור לא נועדו "להזדקן" בכבוד, כאשר הם מתחילים להישחק ולהיפגע, הם לא עושים זאת בחן אלא מייצרים מראה אסתטי מאוד לא מושך והם מתקלקלים מהר יותר מעור אמיתי. סלון עור אמיתי לעומת זאת, רק הולך ומשתבח עם הזמן ועם השימוש, מפתח "אופי" ומראה מרשים ויפה, גם שנים אחרי שרכשתם אותן. 

אפילו מבחינה סביבתית ניתן לטעון ליתרונות לשימוש בעור אמיתי לעומת חומרים דמויי עור העשויים מתוצרי נפט – בעיקר כי זהו שימוש מלא ולא בזבזני בבעלי חיים המיועדים במילא לתעשיית הבשר. נכון, סלון עור אמיתי יהיה מעט יקר יותר מסלון דמוי עור, אבל לאורך זמן זוהי בהחלט הרכישה המשתלמת והחכמה יותר. סלון עור ישרת אתכם למשך שנים רבות יותר, עם איכויות שימושיות ואסתטיות חסרות תחרות. בקרו באחד מסניפי דולצ'ה דיבאני ובחרו את סלון החלומות שלכם – רהיטים מעוצבים ויוקרתיים, מעור אמיתי וממיטב היצרנים באיטליה והעולם. 

לתיאום פגישה