דגמים של ספת שזלונג

עד לא לפני המון שנים, המונח ספת שזלונג לא היה ממש מוכר בישראל. אך היום הוא בהחלט מוכר מאוד ובמגוון אדיר של סלונים בכל רחבי ישראל יש ספות שזלונג והמונח כבר הפך לחלק בלתי נפרד מכל ענף הרהיטים הישראלי. אם אתם עומדים לפני רכישת סלון חדש ומתלבטים האם ללכת על דגם הכולל שזלונג או רוצים לדעת מה זה בכלל ספת שזלונג, לפניכם ההסבר המלא. 

דולצ'ה דיבאני מייבאת ומייצרת רהיטים מעוצבים, בסטייל איטלקי מדהים ומוקפד, עם עשיר ואיכותי ומחירים מנצחים ישירות מהיבואן לצרכן. בקטלוג החברה וכמובן בסניפים תמצאו דגמים מעוצבים ומיוחדים של ספות שזלונג, לרכיבה כיחידה בודדת או כמובן כחלק מסט שלם של מערכת ישיבה.

מהי ספת שזלונג?

שם מוזר, שזלונג. תהיתם פעם מהיכן מגיע הביטוי הזה לעולם הרהיטים? ובכן, מי שיש לו רקע מסוים בצרפתית יכול אולי לנחש את מקור המילה. המונח מגיע מהשם הצרפתי Chaise Longue אשר משמעותו בפשטות כיסא ארוך. כך עם השנים ועם מעבר סגנון ספה זה לשאר העולם, בעיקר למדינות דוברות אנגלית, השם הפך בישראל לשזלונג. 

מעבר לעניינים של שפה ומקור השם, ספת שזלונג במהותה היא ספה מרופדת, ארוכה, במבנה של מושב מאורך אשר כולל תמיכה לרגליים. בעיצוב הקלאסי, השזלונג תהיה ספה ארוכה עם משענת גב בודדת ולעיתים משענת יד מאורכת המחוברת לאזור הספה שבו נמצא גוף היושב, ללא משענת יד סופית כפי שמקובל בספה רגילה, תלת או דו מושבית. 

בגלל העיצוב של ספות שזלונג, הן פחות מיועדות לישיבה רגילה כמו על ספה או מערכת ישיבה מלאה אלא יותר לשכיבה או "רביצה" במנח שבין ישיבה לשכיבה, עם הרגליים מתוחות קדימה על הספה. זה בדיוק מה שהופך אותן לכל כך מפנקות וכיפיות וחלק משמעותי מכך שספות אלו הפכו פופולאריות כל כך בסלונים של ישראלים. ניתן לראות זאת בצורה איכותיות בדגם Moroso.

מאפיינים מרכזיים של ספת שזלונג

  • ספת שזלונג תתאים בדרך כלל לחלל גדול יחסית של סלון, בצמוד או בנפרד ממערכת ישיבה גדולה ומרשימה. כך לצד הספות ה"רגילות" שעליהן יושבים, יש לכם ספה המיועדת לרביצה ושכיבה – מושלם למגוון מצבים כמו צפייה בטלוויזיה, קריאת עיתוני סופ"ש או סתם הירגעות כיפית עם משפחה וחברים. 
  • ברוב המקרים, את חלק השזלונג של מערכת ישיבה או מערכת סלונית אפשר להצמיד לפי בחירה אישית גם לצד השמאלי וגם לצד הימני של הספה הגדולה יותר, בעיקר עם אין לשזלונג משענת גב/יד או אם אפשר לשנות את מיקום התקנת משענת שכזו בקלות. 
  • תוספת של ספת שזלונג משדרגת גם את השימושיות וגם את הסטייל של הסלון שלכם, עם ספה המיועדת לכך שישכבו עליה אך בו זמנית מאפשרת גם אירוח יותר אנשים בנוחות על מערכת הישיבה. האפשרות לשכב על הספה, בכיוונים ותנוחות שונות, הופך את הסלון שלכם להרבה יותר מזמין, מפנק וכיפי וגם מתאים ליותר אפשרויות בילוי ושהייה בחלל. 

למרות מה שאמרנו לגבי כך שספות שזלונג מתאימות בדגמים רבים, כמו למשל בדגם PENTHOUSE, לחללי סלון גדולים יחסית, בהחלט יש לנו בדולצ'ה דיבאני גם דגמים קטנים יותר המאפשרות ליהנות מכל היתרונות של סגנון זה גם בחללי סלון קטנים יותר. למעשה, מערכת ישיבה של ספה תלת מושבית בתוספת שזלונג מעוצב יכולה להוות את כל הסלון שלכם מבחינת רהיטי ישיבה, עם סטייל מעולה ונוחות חסרת פשרות.

מוזמנים לאחד מסניפי דולצ'ה דיבאני, להתרשם, להתנסות ולבחור לעצכם ספת שזלונג מעוצבת ומושלמת.

לתיאום פגישה